woensdag 5 augustus 2015












Nederlandse versie

Bij vertrek op 3 augustus bleek Harry geen plek in het vliegtuig te hebben, maar op de standby lijst te staan. Gezien zijn Platinum status bij KLM kon dat helemaal niet. Maar uiteindelijk kwam alles goed want hij kreeg een gratis upgrade naar business claas. En voor een beetje geld en wat KLM punten kon André ook naar business class! Dus in alle luxe eerst naar Seattle en vervolgens naar Anchorage. We zagen uit het vliegtuig al de besneeuwde bergtoppen van Alaska. Op 4 augustus de motoren opgehaald. Douane was in 15 minuten geregeld en ook bij de vervoerder ging het snel. De motoren stonden op een houten pallet met een kartonnen doos er omheen. Na een paar uurtjes sleutelen (eerst de kartonnen doos losschroeven en toen moesten we de koffers weer bevestigen want die waren voor het transport er af gehaald) en herpakken van de bagage reden we om 13h het terrein van Fedex af.
 English version

When we left on August 3 it appeared that Harry had no seat and was on the standby list. That was a bit strange given his platinum status with KLM, but after a while it was resolved smoothly since he got a free upgrade into business class. With a little bit of money and some KLM miles also André got his upgrade so we travelled in luxury to Seattle. From there it was still more than 3 hours to get to Anchorage. From the plane we could see the snow covered mountains of Alaska, beautiful!
At August 4 we collected the motorbikes. At customs we were done in 15 minutes and also the carrier (Fedex) was doing its job pretty efficient. The motorbikes were at wooden pallets covered by carton boxes. After a few hours of dismantling the boxes and attaching our special panniers that were removed for transport, we could repack our luggage. At 1 pm we left the parking lot of Fedex. 

1 opmerking:

  1. KIjk dan is al dat reizen van de afgelopen jaren weer een extra voordeel. Veel plezier op jullie 1e echte rijdende stuk van de reis. Gr PG

    BeantwoordenVerwijderen